middagsunderhållning



Jag, mamma, pappa, farmor och farfar skulle ut och äta middag i helgen eftersom farmor och farfar var på besök. Det ser ju väldigt gemytligt ut på bilderna, men verkligheten såg lite annorlunda ut. De flesta restaurangerna hade inte öppnat ännu så vi letade rätt länge innan vi till slut hittade något. Ett hotell som heter Park hade matservering i baren trots att restaurangen var stängd. Det fick duga. Vi satt och hade det trevligt. Jag åt en hyfsat god quornburgare och dom andra åt biff. Plötsligt dyker ett gäng måttligt berusade män upp i baren för att beställa den där ölen dom egentligen borde stå över. De är lika skräniga som vulgära. Så medan vi sitter och äter får vi försöka ignorer deras diskussioner om kön och hemorrojder. Det hela började bli lagom obekvämt så till slut fick jag nog. Jag gick fram till dem och sa: " Ursäkta, jag sitter och äter middag med mina farföräldrar och föräldrar så skulle ni vilja dämpa er eller gå och sätta er där borta istället, det är inte så kul att höra om era hemorrojder då vi äter". Till min stora förvåning bad dom om ursäkt och avlägsnade sig lite skamset. En av dom följde efter mig till bordet för att sluddrande be om ursäkt. Vet inte om det var för att det var mitt på dagen eller för att det var allhelgona, men dom betedde sig faktiskt rätt artigt. Middagen slutade med andra ord lika trevligt som den startade. Men jag var nog beredd att kavla upp ärmarna ifall dom tjafsat emot. ;)

Kommentarer
Postat av: Orangutanna

haha mitt på dagen!

2011-11-10 @ 00:17:38
URL: http://orangutangen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0