vårtecken


Precis som alla andra vill jag att våren skall komma igång på riktigt. Det närmar sig. Jag känner att våren är här. Jag har snappat upp tecknen:
  • Mörkret är på väg bort. Välkommen tillbaka sol!
  • Marken har kommit fram. Hejdå snö!
  • Min vinterjacka har tagit semester. Hej jeansjackan!
  • Lukten av hundbajs. De lata hundägarna tycks varje år glömma att vad som göms i snö..
  • Videkissor.
  • Loppislängtan, ska bli intressant att se vilka knasiga fynd jag gör i år.
  • Spring i benen, joggingsuget har infunnit sig, gäller bara att utnyttja det.
  • Fågelkvitter.
  • Fjortisarna får äntligen slänga av sig kläderna och gå och frysa.
  • Rastlösheten börjar komma, fast inte så mycket i år eftersom det är så mycket på gång just nu.
  • SMHIobsession, jag är inne på smhis hemsida flera gånger om dagen.
Tjho!
Det enda som fattas nu är första uteserveringsfikan. Det gäller bara att inte ta ut våren för mycket i förskott så man åker på den där nedrans förkylningen.

Kommentarer
Postat av: Madde

2011-03-17 @ 23:15:51
Postat av: Madde

Åh, vilken härlig bild! Ja nu år våren minsann komma ordentligt! Ge mig 10 plus!

2011-03-17 @ 23:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0