Dag 6 -om det vore min sista dag

Vad fasen skulle man göra om det vore ens sista dag?
Jag skulle nog vilja åka till Khao Lak för att göra det där sista dyket vi aldrig gjorde 2005. Men det skulle vara ifall jag fick åka något militärexpressplan dit så inte hela sista dagen skulle gå åt att resa. Annars skulle jag spela in meddelanden till nära och kära, och diverse tankar och insikter jag fått under min hittills ganska intetsägande existens. Sen skulle jag äta supergod och onyttig mat, dricka mig salongsberusad på dyr champagne, ha sex med en riktigt vacker man, ha sex men de vacker kvinna?, blondera mig bara för att se hur det hade sett ut, hoppa fallskärm, röka en joint, bada naken, galoppera riktigt hårt över en äng, hoppa bungyjump, måla en tavla och dansa med människor jag älskar till fantastisk musik. Sen skulle jag väl gråta en hel del. Det finns så mycket kvar att uppleva och det skulle vara fruktansvärt att behöva säga hejdå till alla fina människor i mitt liv.
Gäller att vara lite carpe diem och inte ta livet för givet. Tänk vilken gåva, att få leva. Jag ska försöka förvalta den på bästa sätt. Men ibland är det svårt vad det innebär att förvalta livet på bästa sätt.
Sug på den karamellen vettja.



Kommentarer
Postat av: Orangutanna

det värsta är att man förmodligen kommer ligga i en landstingssäng och få blöjan bytt av en frånvarande nittonåring som extrajobbar för att kunna dra med polarna till Magaluf. Sen tynar man bara bort. kanske bättre det än att planera allt man ska hinna. de bästa dagarna man har är ju de spontana. kanske gäller det också döden?

2011-03-15 @ 12:56:57
URL: http://orangutangen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0