vad hände i helgen då?

På fredag åkte jag till Stockholm. Tog först tuben till Slussen där jag vandrade vidare till Actionaids kontor. Mötet gick bra. Jag diskuterade tillsammans med deras pr manager fram en bra idé till exjobb. Det känns bra, för det är nått jag verkligen skulle kunna brinna för. Så ifall inte unicef eller röda korset kommer med intressantare förslag är det för actionaid jag kommer att göra mitt exjobb. Skriver mer om vad det handlar om när formalian är klar. Känner mig riktigt peppad faktiskt.
Tummen upp Malin!

Glad i hågen traskade jag vidare och mötte upp Kajsa. På kvällen blev det vin och soft förfest men Kajsa och Jonna. Lite för soft var det för vi kom in till stan rätt sent. Vi mötte upp Kajsas och Jonnas bekanta och gick till Reisen, nån bar i gamla stan. Med risk för att missbruka ordet soft nu, men det var riktigt soft där. Bra musik och skön stämning. Efter stängning drog vi till Spybar, jag och Jonna lyckades smita in gratis men vakten fick syn på och stoppade resten så det blev en snabbvisit. Drog istället till den riktiga efterfesten... på Max. :)

Lördagkväll åkte en trött och ganska opeppad Malin tillbaka till Eskilstuna. Som tur är fick någon mig på andra tankar så jag mötte upp Hedvig, Kristina och Tobbe på Sylvia för en öl. Jag körde kärringvarning och tog te istället. Vi blev där rätt sent, satt och snackade och skrattade hela kvällen. Soft (ja igen) stämning med bra musik även om den överröstade oss något.

Idag har jag gympat lite med Anna sen drog vi vidare på fika hos henne. Mysigt är var det var. Vilken tur att här finns så fina människor som påminner mig om att en vår i Eskilstuna faktiskt kan bli riktigt riktigt bra. Har varit så inställd på Stockholm och övriga världen att jag glömt bort att jag kommer att sakna Esiklstuna när det är dags att ge sig av.


Imorgon börjar ny kurs. Jag skall göra faktaillustrationer över Darwin och Om arternas uppkomst. Väldigt intressant ämne jag valt måste jag säga, så jag är lite peppad över det också just nu.

Bra helg med andra ord!


Kommentarer
Postat av: anna

http://www.youtube.com/watch?v=910dz5sCb1I&feature=related



11 delar men det var den här jag menade

2011-01-25 @ 20:27:00
URL: http://orangutangen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0