operation organisation

jag har dom senaste dagarna mest bara legat i lägenheten och mått illa. jag har dels mått illa för att jag inte gjort något vettigt alls, jag har dels mått illa för att jag varit så patetisk och självömkande. men det är helt ok att vara så ibland, man måste börja från avgrunden och klättra upp igen. och klättra upp igen är precis vad jag tänker göra.

nästa vecka har jag ingen schemalagd skola, men jag har tråkiga rester som måste göras. mardröms scenario alltså, inga direkta måsten bara massa borden. som gjort för att jag ska misslyckas. men jag tänker ta den stora läskiga tjuren i hornen. bring it on säger jag bara

jag har nämligen en plan. jag har nämligen gjort en lista, och inte vilken lista som helst utan en tatagidittliv-lista. på ett näst intill sinnesrubbat sätt har jag skrivit upp vad som ska göras under veckan, och sen har jag schemalagt mina dagar skalmanstyle. från kl 9.00 till 23:00 har jag bestämt hur min dag ska se ut med allt från arbetspass till lunchpaus. och jag MÅSTE följa det. eller dom dagar som jag inte har något inplanerat måste jag följa det. ja menar om jag sitter och lunchar med någon tänker jag inte avbryta det hela mitt i allt och rusa hem i panik för att mitt arbetspass har börjat. det vore ju lite väl rubbat. det här är visserligen lite rubbat men på ett bra sätt. jag tänkte nämligen ge det där med självdisciplin ett försök. ska jag ha en chans att lyckas med exjobb måste jag ta tag i självdisciplinen.

det här låter som något som är dömt att misslyckas men jag ska ge det mitt allt. jag har redan förberett genom att städa lägenheten idag så att jag inte ska bli distraherad av disk och dammråttor. och lyckas jag kommer jag att vara så stolt över mig själv. kanske kan fira genom att ära något onyttigt, dricka alkohol, köpa något jag inte behöver, eller något annat helt värdelöst och kontraproduktivt. hurra!

håll tummarna för mig nu.
litet steg för människan, enormt jättekliv för malin.


Kommentarer
Postat av: Fanny

Heja heja!

2011-01-17 @ 09:58:08
Postat av: Orangutanna

det kommer gå!

2011-01-17 @ 13:25:51
URL: http://orangutangen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0