tankar kring kursavslut.. typ

Nu har jag precis lämnat in min skriftliga uppgift i teatern och därmed är den kursen avslutad, om allt blir godkännt vill säga.

Idag hade vi vår examination; vi spelade alltså upp utvalda scener ur Mio min Mio. Det var helt fantastiskt! Både att se vad de andra grupperna gjort och att få spela upp själv. Det har varit så kul att förbereda vår scen och gå in i rollen. Så har det varit en fantastisk grupp, jag har vågat apa runt utan att känna mig det minsta dum. Aldrig har jag känt mig så vemodig vid ett kursslut. Kanske det där med teater vore nått? Jag har iaf sökt en till teaterkurs till våren, bara för att det var så kul.


Imorgon är det tillbaka till verkligheten. Stiga tidit upp och gå till skolan, där ska jag sitta och svettas hela dagen. Bara några få dagar kvar innan allt ska vara klart. Och om jag klarar det så ska jag känna mig så lättad och lycklig, fira för en minut eller två. Fast det är skitsvårt att känna sig lättad och lycklig. Det finns alltid ett litet missnöje som förstör, sitter i bakgrunden och viskar åt en att det där kunde gjorts bättre. För det värsta med våra slutredovisningar är att det alltid fokuseras på vad som kunde gjorts bättre. Visst det är väl konstruktivt, men tyvärr så är det dom orden som fastnar. 

Gnäll gnäll, stackars mig. Oavsett ska jag känna mig glad, glad över att skiten är avklarad. Ännu några poäng att lägga i ryggan under resan mot examen.
Tjoho, då va bana 10 avklarad, men sen kommer ju bossen, exjobbet. Men när den är dödad så är det bara att flyga iväg till nästa värld (supermariomusik spelas i bakgrunden) arbetslivet eller vad det nu blir.

Oj vad jag gled iväg nu.. Svårt att behålla fokus efter en intensiv dag. Nu sovdags!


Där är jag (liknar lite), med två arga kurser... eller nått. 
Godnatt!




Kommentarer
Postat av: anna

du är jätteduktig! försök ta stjärnan ibland, man blir ju helt odödlig och kan bara sparka alla jävla sköldpaddor ur vägen! :)

vad är stjärnan metafor för? kanske god självkänsla? jag vet inte. jag menar inte knark i alla fall!

2010-11-03 @ 10:01:59
URL: http://orangutangen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0