hanging in there








Här sitter jag i skolan som vanligt. Känner mej ändå relativt pigg, nytvättat hår, lackade naglar... hel och ren med andra ord. Har varit några tuffa pass i skolan, satt 12 timmar häromdagen. Men det lönar sig för jag börjar se ljuset i tunneln, även om jag har en konstant oroskänsla i magen som säger att jag inte kommer att hinna med allt. Som tur är så är det underbart ute och jag har punka på cykeln och tvingas gå fram och tillbaka mellan skola och lägenheten. Jag skulle bli tokig om jag inte hade dom promenaderna att varva ner på, känna den ljuva doften av gräs och blommande träd och buskar. Det är så vackert att man vill rulla runt i gräset och fläta sig en krans av maskrosor. Dessutom har jag en underbar man hemma som tar hand om mej och ger mej en och annan uppmuntrande puss. Annars hade jag suttit i fosterställning och gungat fram och tillbaka i macsalen. Och vore det inte för dansen hade jag suttit i fosterställning med gamnacke.

Ikväll blir det välförtjänt avkoppling. En sista kväll med brudarna innan vi skiljs åt inför sommaren. Trevligt men lite vemodigt. Kommer dock inte kunna köra en all nighter som vi brukar eftersom jag ska vara uppe med tuppen och jobba med skolgrejer imorgon.

Okej nu får det vara bra, måste sätta igång om jag ska hinna få någonting gjort idag.

Ha en trevlig dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0