time flies

nu ar det bara en vecka innan jag aker till new york. fattar inte att jag redan varit har i en vecka. men ni vet va dom sager, det gar fort nar man har roligt.

har inte gjort sa mycket sen sist. igar var jag med tobys mamma Karen till Springfield. forst halsade vi pa Karens mamma, Grandma. jag larde kanna henne da jag var har for 4 ar sen, en underbar kvinna med lika mycke charm som humor. tyvarr sa kande hon inte riktigt igen mej igar, hon har alzeimers. jattetrakigt.

idag blev det en tidig morgon. plikten kallade.. plikten som foredetta Rotaryutbytesstudent. forst at vi frukost med en rotaryklubb i grannstaden Litchfield och senare lunch med en rotaryklubb i grannstaden Hillsboro. Mellan frukost och lunch fick jag sysselsatta mig i litchfield da toby var pa jobb. forst hangde jag i Walmart, kopte bla en adapter och lite lagkvalitetssmink. Sen shoppade jag lite klader, inte pa walmart dock. hittade lite trevliga grejjer :)
senare gick jag och Kylie pa zumba. de holls i ett utrymme i en av de lokala kyrkorna. kandes lite udda att "shakea sin booty" i guds hus. aven om det inte var ett sa hart pass sa var det kul. det fick mej att sakna dansen och mina dansbrudar.

i helgen kommer vi att hanga mycket i en grannstad dar Irishdays kommer att paga. Irishdays ar som en liten festival/karneval/byafest. Pa sommaren har dom valdigt manga olika sk Fairs har och det ar svart att forklara vad det ar. Iaf sa kommer jag och Toby delta i en Chillicookoff en matlagningstavling dar man ska laga den godaste chilligrytan. Tydligen kommer vi att laga mat drick och ha det trevligt hela dagen lang.
Aterstar att se hur helgen kommer att te sig med andra ord.

Grandma och jag for fyra ar sen.


Kommentarer
Postat av: Madde

Vi saknar dig såklart!



Du får verkligen uppleva det riktiga amerika. Svinkul ju!



Puss!

2010-06-10 @ 11:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0