blixtar och dunder

Sitter och surfar lite pa mitt rum. Har precis tagit en valbehovlig powernap efter timmar av olidlig hetta under chillitavlingen. Vi kom inte placerade tyvarr. Snart ska vi tillbaka till Irishdays igen ska bara duscha bort ackligt klibbigt svett. Jag har druckit 2 liter vatten hittills. Stackars njurar for jag kommer nog att dricka mer ikvall och inte bara vatten. Vadret har kan vara sa underligt, fran solsken och extremt varmt till askstorm och sporegn. Det kan vaxla inom nagon minut. Ett tag lat det som att himlen brakade samman men nu har det lugnat sig.

Igar traffade jag min kompis Brigette. Hon ar en av dom fa har som jag kallar nara van, de flesta ar bara ytliga bekanta. Det ar ofta sa har, man ar jattesocial och trevlig men pa ett ganska ytligt satt. Aven om jag inte sett Brigette pa 4 ar sa kanner jag direkt att det ar pa riktigt mellan oss. Vi hade en mysig kvall med subway, film och massa snack. Vi sag forst Phantom of the opera, fast en dalig remake fran 80talet. Den var rent ut sagt horribel, dom hade lyckats forstora en bra story och gjort om den till en lojlig form av skrackis. Fy!
For att radera den daliga filmupplevelsen korde vi pa ett sakert kort, The Graduate. Har sett den forr, men den gar bra att se fler ganger. En riktig klassiker med en ung och mycket begavad Dustin Hoffman. Kan rekomenderas.

Nu ar det inte sa manga dagar kvar har. Det gar alltid sa fort nar jag ar har. Men jag ser framemot New York, men med fjarilar i magen maste jag erkanna. Lilla jag, stora stad. Pa onsdagmorgon flyger jag fran St Louis.
Jag hoppas pa trevliga dagar fyllda av umgange med nara och kara innan dess.

Hoppas det ar varmt och fint hemma.. men inte sa varmt som det har varit har idag, det ar for varmt.


Kommentarer
Postat av: Jon

Hej propi! ha det trevilgt i new york, men ta det försiktigt :)

2010-06-13 @ 10:09:42
Postat av: Mamma

Jaa ta det försiktigt mamma är faktiskt lite orolig

lilla Malin i stora staden, du ska ha det så trevligt, vi syns snart:)

2010-06-13 @ 18:23:50
Postat av: Mamma

Jaa,ta det försiktigt mamma är faktiskt lite orolig lilla Malin i stora staden, du ska ha det så trevligt vi syns snart:)

2010-06-13 @ 18:35:20
Postat av: Madde

Typiskt amerikanare. Dom säger "love you" när dom lägger på telefonen, men älskar dom en? Nänä, det låter bara trevligare så.



Jag står kvar vid att New York är den stad jag känt mig allra säkrast i. Inte bara för att jag hade Jimmie utan för att det var poliser överallt och folk överallt. Du kommer ha det ballt och shoppa fina saker och dricka en massa starbucks!



KRAMAR!!!!

2010-06-14 @ 16:36:39
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0