Att lova eller icke lova - det är frågan

Ett nytt år ses ofta som en ny start, som en enorm måndag. 
Då hör det ju till att man skall avlägga ett löfte av något slag.
Bli en förbättrad variant av fjolårets person.
Jag kan tycka det är kul med nyårslöften, dom är som roliga projekt man kan ta sig an och leva i illusionen att man faktiskt har kontroll över sitt liv.
Det svåra är bara att välja. Det får inte vara för lätt eftersom man vill ha en utmaning, men det får heller inte vara för svårt för då bryter man det direkt.
 
Men det finns ju så mycket att förbättra...

-Städa oftare
-Plugga mer
-Komma iform
-Sluta oroa sig
-Bli bättre på matlagning
-Äta mindre godis och snacks
-Sluta bry sig om utseende
-Bli mer allmänbildad
-Måla och rita mer
-Lära sig dataprogrammen bättre
-Tänka mer positivt
-Se mindre på TV
-Uppdatera bloggen oftare
-Få bättre självdisiplin
-Gå och lägga sig i tid
-Bli en medveten konsument
-Läsa fler böcker
-Börja sy



Nee...
 Jag tror jag kör på förra årets framgångsrecept: börja använda tandtråd regelbundet, för att en månad senare återgå till mitt odisiplinerade leverne med sporadiskt använda av tandtråd.
Man kan ju inte sätta ribban för högt, ja menar då blir det ju så jobbigt att bärcka sig själv nästa år.


Kommentarer
Postat av: Jon

vadå äta mindre godis och snacks?!? vad händer med fredagsmys då (och lördagsmys(och söndagsmys))? :(

2010-01-11 @ 23:47:46
Postat av: anna

jag tror alla har precis samma nyårslöften, men tandtråden är du nog ensam om (fast jag tänker att jag också borde börja tråda oftare, men, verkligheten hinner ikapp)

2010-01-12 @ 19:55:55
URL: http://drawingnear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0