Tisdagsäventyr

Skulle producenterna för tvserien 24 göra en säsong av mitt tisdagsdygn skulle det nog bli en rätt så underhållande säsong. Det skulle bli en blandning mellan färjan och the amazing race skulle jag tro.

Igår var vi nämligen ute i Skiftlinge (en bit utanför stan) hos Helena.
Vi åt underbart god gryta, vi drack rödvin, vi skrattade och vi pratade.
Vi kom dit lite efter 18 och klockan hann bli 4 innan vi styrde kosan hemmåt.
Man vet att man har haft kul då man suttit i tio timmar utan att märka det.

Hemfärden var ett äventyr i sej.
Vi var 2 cyklar, 4 personer, och en hund.
Vägen var alldeles för läskig och lång för att promeneras, så det blev till att skjutsa.
Inte nog med det, det var väldigt svårt att komma ihåg rätt väg hem.
Det kan bero på flera orsaker:
Det var mörkt och blåsigt.
Vi hade druckit en del vin.
Det var faktiskt tio timmar sen vi hade cyklat dit.
Jag hade både Anna och hunden Arvid aka Chuck Bass bakpå.

Så för att sammanfatta,
Jag cyklade på okänd väg i mörkret och blåsten, efter att ha druckit en del vin, med både en människa och ett djur på släp.
Undrbart kul. (don't worry Mami)
Men det tog ett litet tag innan vi kom fram pga diverse omvägar.
Kan inte riktigt svära  på att det var såhär vi åkte, men jag kommer ihåg att vi mitt i allt var i Slagsta.
Klockan var iaf 5 innan jag kom hem.
Som tur är hade jag Anna som codriver annars hade jag nog cyklat runt som en förvirrad påskkyckling fortfarande.

Nu känner man sig lite trött och sliten, men inget som inte lite vatten och mat kan bota.
Det var så värt det.
Tack för ännu en underbar tisdag tjejjer!


Kommentarer
Postat av: Madde

Hahaha! Sjuk omväg! Jag hade på känn att vi åkte fel men var för full för att påpeka det, det var ju så roligt att åka bak dessutom! Ni kämpade på bra. Säger ju det, ostbågar är det bästa! Tusen kramar!

2009-09-23 @ 15:19:06
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/
Postat av: anna

det var så roligt!

2009-09-23 @ 18:41:03
URL: http://drawingnear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0