kanske lite för sent för ett inlägg

Nu har jag varit duktig och diskat.
Trots att det är sent och vi har vinat lite.
Men tänkte det; Om jag diskar nu kommer mitt liv att ordna sig.
 Så jag diskade.
Jag kommer att kunna gå till skolan direkt imorgon och jobba.
Få rätsida på skolarbete= få rätsida på sitt liv.
Så känns det.
Fast så är det inte.
Inte alls.
Det hade varit väldig lätt isf.
 Lite för lätt kanske.
 Om man bara hade behövt bry sig om en enda sak.
Fokusera på en enda grej. Tänk om den grejen visade sig inte vara ens grej. Då hade det blivit beskymmer.
Därför oroar man sig om sådana saker istället. Om grejjer man aldrig säkert kan veta.
Och så oroar man sig för massa annat också. För så är det inte. Livet är inte lätt.

Men imorgon skall jag fokusera.
Vara duktig i skolan.
Göra livet lätt.
För en stund iaf.

Kommentarer
Postat av: Madde

Aldrig försent för inlägg :)

Lämnade vi dig i ett sånt melankoliskt tillstånd? Vad pratade vi om igår egentligen...

2009-10-08 @ 11:55:25
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/
Postat av: André

Livet är för kort för att hålla på oroa sig hela tiden Malin!

2009-10-08 @ 18:29:27
Postat av: micke

e du lite trött efter resan? int e d väl så stora problem du har, hälsa o trevliga klasskompisar och en bra poikakaveri njut av livet och se d fina i det, här e allt väl i björkebo 1 ska snart o bada bastu o ta lonkero eller två o marina ha komi hem

bara att slåklackana i taket puss o kram på dej ses snart

2009-10-10 @ 17:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0