Vasaresan i korthet

Sammanfattning.
Under denna resa har jag bl.a....

-Försökt sova på cafeteriagolvet på båten, men utan framgång pga diverse full zigenarfarbror, full svensk och giriga tyska turister som ville först i kön till frukostbuffén.
-Återhämtat mej tillslut efter rejäl resebakfylla.
-Umgåtts med underbara mormor och morfar
-Provat mormors bröllopsklänning och kommit på giftastankar.
- Läst ut bridget jones dagbok som motgift mot giftastankar.
-Svarat "nejtack de e bra, jag kan ta åt mej sen ifall jag blir hungrig" ca en miljon gånger på frågan: "malin, ta o ita naliti, ska du ha eitt kivifrukt?" (=malin ska du ta lite att äta, vill du ha en kiwi?),
- hostat upp ena lungan
-tvångsmatats med cognac av mormor som mot gift mot lungupphostande.
-fyndat på reor.
-gått på loppis.
- ätit min kroppsvikt i grisar (=syltmunkar).
-ritat av ett gammalt fotografi på mamma och morbror.
-förargats över att ritningsförmågan inte är på den nivå den borde vara.
-löst korsord.
-svettats som en gris i bilen.
-förargats över vissa medtrafikanters körförmåga.


Här var ett smakprov av min resa.
Skriver nog mer detaljer sen, och sätter upp lite bilder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0