On the road again...

Inatt reser jag;
 jag och mamma.
Vi ska ta båten över till fastlandet och sedan köra upp till Vasa.
Vi ska hälsa på Mommo och Moffa.
Mormor mår tyvär inte så bra.
Så jag hoppas ett besök kommer att muntra upp henne.

Vi kommer att stiga upp halv 3 inatt för att ta båten som går halv 4.
Jag ber till gud att det skall finnas hytt, hittills har det nämligen varit fullbokat.
Annars är man väl illa tvungen att sova i famnen på ett av båtens alla fyllon som sitter och svär i ett hörn.
Då vi väl 5 timmar senare är framme i Åbo är det dags för dryga 4 timmars bilkörning.
Inte så farligt då man e två dock.
Sen kommer vi att vara i Vasa fram tills på lördag då vi åker hem.
Är hemma någon gång på lördagsnatten.

Det skall bli trevligt att träffa mormor och morfar.
Jag ser dom alldeles för sällan då det är en bit att resa.
Dessutom skall de bli skönt att komma bort lite och hämta andan.
Skall ta med pennor och akvareller.
Och nån inspirerande bok.
Mamma nämnde tidigare nån jättestor loppis som vi förhoppningsvis hinner besöka.

Nu måste jag packa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0