Miss Bigmouth needs to zip it.

Jag har det lite jobbit just nu.
Alla har väl haft den mardrömmen då man är illa ute och försöker ropa på hjälp men det går inte, ens röst är försvunnen och kvar finns en sträv liten ilning.
Så är det för mej just nu.
Jag har nämligen tappat rösten.
Började med en liten förkylning som övergick i rethosta och nu är rösten borta.
Putsveck!
De blir så för mej. Så fort jag har hosta, är väldigt trött eller har druckit går rösten och gömmer sig.
Extra påfrestande blir det då man har ett jobb som inkluderar väldigt mycket prat;
och om man är en person med välsmort munläder.

Jag tror min kropp har fått nog av mej. Den tycker nog att jag har ångat på för mycket senaste tiden och bara ignorerat den.
Kan jag inte prata måste jag sitta tyst och lyssna,
lyssna på min kropp som säger åt mej att ta det lite lugnare.
Så nu har jag lyssnat.
Och tagit åt mej.
Ska försöka ta hand om mej lite bättre nu.  

Men det är så otroligt påfrestande att sitta tyst. Speciellt om man sitter bland andra som diskuterar intressanta saker.
Jag vågar knappt tänka på morgondagens arbetsdag.
Jag får sitta tyst idag och hoppas på det bästa.
ojoj.. hur skall detta gå!
Skall se på film.
De e nog det enda man kan göra just nu.
Och dricka honungsvatten med citron i.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0