Hos Mommo och Moffa


Morfar står i i köket, fikadags. Morfar är en riktig hjälte, inte bara krigshjälte.
Han är 87 år och verkligen en klippa då det kommer till att ta hand om mormor som är 93 år.



Mormor som just skall stiga upp, jag iförd mormors brudklänning.
Mormor och morfar har snart varit gifta i 60 år.


Mammas studentfoto som hänger prydligt i hennes flickrum. Vacker ung dam må jag säga.


Även detta finnes i mammas flickrum. Fulaste frisyr jag någonsin haft, iaf på kort.
Ryser, men bjuder på den.


Målade detta till morfar då han fyllde 80.
Pinsamt är att mommo o moffa brukar visa den för sina gäster och berätta om sitt konstnärliga barnbarn.
Hoppas folk fattar att jag har utvecklats sen dess, iaf lite.


Tecknade av ett fotografi på mamma och hennes bror. Irriterades grymt på att jag inte fick dem att likna mer.

Så blev de iaf.

Det är alltid så skönt att vara hos mommo och moffa.
Det är som att tiden står stilla.
Dom är ett sånt härligt par, även om dom gnabbas och grälar på varandra så har dom båda två verkligen humorn kvar.
Jag hoppas jag hinner komma på besök igen medans dom båda fortfarande klarar av att bo hemma.
Måste se till att ta mig tiden mellan all skola och samba i höst.

När jag ändå är inne på ämnet samba kan jag ju berätta..
Det enda som har stört under vistelsen i Vasa är detta erbjudande jag fick av min sambalärare Mayra:
En vecka i Rhodos och uppträda med sambagruppen.
Tackade då nej till detta eftersom jag skulle åka till Finland och redan hade fixat ledigt för dom dagarna.
Skulle blivit trixigt att byta på sån kort varsel.
Det låg som en nagel i ögat på mej.
Speciellt nu då det öser ner regn, kunde varit i solen!
Men.
Jag är fortfarande glad över mitt beslut.
Rhodos kommer alltid att finnas kvar, till skillnad från kära Mommo och Moffa.
Dessutom tröstade Mayra mig med att det kommer fler gånger, hon har tydligen kontakter i Spanien och Italien.
Det hoppas jag verkligen.
Nån rättvisa måste det ju finnas här i världen.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var ett bra beslut Malin.

2009-07-20 @ 19:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0