va gör du nu för tiden?

I lördags var jag ut och svängde. Adrian Lux kom till Filial så jag, Anna, Madde och Roxy drog dit. Det var en kul kväll, men Adrian var något av en besvikelse. När vi kom dit undrade vi när den där tolvåringen skulle ge plats för Adrian Lux men till slut insåg vi att det var ju självaste mr Lux. Jag hade förväntat mig lite mer spännande i musikväg också, det var ganska tamt och kommersiellt. Men det stoppade inte oss, vi dansade på som alltid. Kvällen avslutades med fyllebråk, vi mot 30 plusare och hans flickvän.. mycket märkligt.

För övrigt just nu så är det mest dans på schemat, det är mindre än en vecka kvar så vi tränar och filar. Examensarbetet är lagt på is, jag kommer att satsa på nästa tillfälle att gå upp med det, dvs i november. Misslyckande kanske vissa kan tycka, men det känns ok för mig. Hellre att det blir bra och att dansen blir bra än att jag panikjobbar med allt och bli trasig som människa.

I morse vaknade jag med halsont. BIG NO NO. Det värsta som kan hända just nu. Så det första jag gjorde var att gå till affären och handla citroner och lök, för att sen fixa ihop den magiska "försvinn fula halsont försvinn"-drycken.
Såg på nån form av örtdoktor på svt och han tipsade om den drycken som man skall gurgla vid halsont. Det kan vara att jag har skrivit det här förr, men det är bra skit så det är värt att upprepas. Placebo eller inte, men jag tycker det funkar.

1 hackad lök
1 hackad chili
2 pressade citroner
1 tsk salt

låt stå en timme, sila
Klart att gurgla. Gurgla ofta och länge.

Så det ska jag göra hela dagen. Det och brodera klart mina bengrejer till sambadräkten. Så ska jag försöka städa lite då jag får finbesök den här veckan, först pappa som kommer imorgon och sen lite ålandsbrudar till helgen. Ska bli superkul! Och så blir det såklart dansträning ikväll.

Håll tummarna för att halsonten försvinner lika snabbt som den kom och att det blir fint väder på lördag.




Kommentarer
Postat av: anna

VI HADE SKOJ, VI ÄR AMAZONER! Inte sjuk!

2011-05-24 @ 15:11:52
Postat av: Marina

Var med och tävla om dagens blogg (:

2011-05-24 @ 15:28:13
URL: http://qute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0