Malins i-landsproblem

Alltså hur jobbit är det inte att tvätta?
Skitjobbigt om du frågar mig.

Varför är det så jobbigt?
Det finns 3 anledningar till att det är så jobbigt:

Nummer 1: Jag är en sån person skjuter upp saker in i det sista. Så jag går inte och tvättar förrän jag är tvungen att gå i dom där obekväma fjorttisstringen, och då har högen av tvätt hunnit bli stor.

Nummer 2: Tvättstugan ligger inte i samma byggnad som lägenheten. Jag är alltså tvungen att konka runt på tvätt och gå fram och tillbaka hela tiden.

Nummer 3: På väg till tvättstugan är jag tvungen att gå förbi en lägenhet där en man brukar stå med köksfönstret på vid gavel och spana ut med musik i bakgrunden. Och när man går förbi börjar han flirta med en. "Hej du, tjejen. Va fin du e. Har du nyss flyttat hit? Ursäkta tjejen, va fin du e." Gah! Jag går i mina fulaste mjukisar, ruffsigt hår och blek fejja. Ser jag ut som att jag vill att någon ska stöta på mig? Så varje gång jag går förbi och hör jamaicansk musik från fönstret är jag tvungen att skynda mig och hoppas att han inte ska få syn på mig när han står i köket och lagar mat.

Idag har jag iaf gjort det, och har som alltid ingen energi över till att göra nått vettigt resten av dagen.
Oj vad det är jobbigt att vara Malin ibland. Inte sant? ;)

Kommentarer
Postat av: Jill

Och så har vi Jill som tycker det är skitkul att tvätta! Kan ju förstås bero på att hon;

1) Har en alldeles egen tvättmaskin i lägenheten

2) Kan tvätta när hon vill

3) Kan hänga ut tvätten på balkongen

Hade jag måstat gå igenom samma process som dig vette tusan om det varit så roligt längre :D

2010-09-29 @ 20:39:22
Postat av: Madde

Fucking prata inte med mig när jag tvättar! LÅT MIG VA!



Vette tusan om jag skulle orka med det där springandet. Verkar heljobbigt. När det kommer till skolan så kan du ju trösta dig med att du ligger före mig i 3Dn...



Puss!

2010-09-30 @ 21:57:17
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0