Att läsa eller inte läsa teknisk illustration - det är frågan.




Jag går ju som tidigare nämnt teknisk illustration just nu.
Jag behöver inte poängen och jag tycker inte det är särskillt kul, så varför gör jag det då?

Ända sen i somras har jag velat fram och tillbaka ifall jag ska ta kursen eller inte. Först bestämde jag mig för att hoppa över men sen ångrade jag mig och började iaf. Så nu står jag här med lite för mycket att göra och lite för lite inspiration. Varför skall jag vara fröken duktig och läsa den? Jag har alltid varit rätt så bra på matte och logik så det är inte så svårt för mig, men varför ska man göra något bara för att man har en fallenhet för det? Isf kan jag väl lika gärna plugga matte. Visst jag kommer att få en imponerande bild då jag är klar med kursen och jag kommer att känna mig stolt över att jag inte gav upp, men till vilket pris? Är det bättre att klara av två kurser helt ok eller satsa krutet på en och göra något riktigt bra? Tar jag bort kursen får tid över till egna projekt och då kanske jag kommer att kunna utvecklas på egen hand. Dessutom får jag mer tid att lägga på dansen. Och lets face it, det är inte roligt att lyssna på föreläsningar om skruvar och kullager. Mm.. jag har nog bestämt mig. Jag hoppar kursen. Jag är olydig och ignorera den förnuftiga rösten.

Jag är extremt obeslutsam som människa. Det kan vara riktigt jobbig. Jag går ständigt omkring med en känsla av att jag går miste om något. Men saken är ju den att det kommer man alltid att göra. Det är en ren omöjlighet att göra allt. Jag måste helt enkelt försonas med tanken. Jag borde nog läsa den där självhjälpsboken jag vid ett svagt ögonblick beställde (pinsamt!) "Lev livet nu". En tysk som en gång ville ta livet av sig men sen fick en uppenbarelse som han skrev ner så nu går han omkring med messiasvisioner och får ligga med diverse tunikabärande medelålders kvinnor.. typ.


Alltså...
Rak i ryggen och med bestämd röst svarar jag Nej. Jag ska inte läsa teknisk illustration. Så nu gäller det att samla mod för att på torsdag berätta för läraren som lever för skruvar och kullager att jag inte kommer att berika kursen med min fantastiska närvaro (läs: att jag inte kommer att sitta och gäspandes titta på klockan under hans föreläsningar). Ska nog ta med en näsduk utifall han tar det hårt.





Den här stackars bilden får ensam representera mina teknikillustrationsfärdigheter i portfolion framöver.

Kommentarer
Postat av: Madde

Welcome to the dark side...



Ett moget avvägt beslut tycker jag.

PUSS

2010-09-20 @ 13:03:13
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/
Postat av: Christine

heja malin! bra beslut! :) kram

2010-09-21 @ 13:10:57
Postat av: Anonym

det känns genast bättre när man följer det man vill o tar ett beslut! bra jobbat bara det!

2010-09-22 @ 22:47:01
Postat av: Anna

följ magkänslan!

2010-09-25 @ 13:37:40
URL: http://orangutangen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0