Påsken som gick

Som vanligt har det gåttt för fort och jag måste börja packa igen.
Jag känner ingen som helst lust att sätta mig på en proppfull och sunkig Rosella för att sedan lida mig igenom en plågsam bussfärd.

I Eskilstuna väntar jobbig skola. Det är som tuffast nu, sommaren är runt hörnet men först måste jag slita mig igenom 2 månader med intensiv skola. Det känns som den jobbiga uppgförsbacken i slutet av joggingrundan. Fast helt hemskt är det nog inte. Våren är ju på gång och tro't eller ej men eskilstuna är faktiskt riktigt mysigt på våren.

Hur har påsken varit då?
Väldigt bra.
Jag har inte riktigt fått saker gjorda men jag har haft det skönt, trevligt och tidvis riktigt kul.
Två underhållande utekvällar med fantastiskt sällskap. Det vill jag tacka för!
Några dagar av vårväder med promenader i solen. Det var precis vad mitt arma vinteransikte behövde.
Sen har jag även börjat sticka. Jag håller på att sticka en liten kortärmad kofta. Jag fick ett ryck (som vanligt när det är vår) och satte igång. Med assistans av min kära mor och med ömma figrar har jag lyckats få bakstycket på koftan färdigt.
Är det perfekt? Nej.
Kommer det att bli snyggt? Högst antagligen inte.
Kommer jag att vara stolt som en tupp om jag lyckas slutföra projektet? Definitivt!
Kommer jag att slutföra projektet? Den som lever får se.

Det känns som att jag fått mej en liten aptitretare över hur sommaren kommer att bli, och jag måste säga att den smakade mycket bra. Ser fram emot huvudrätten om några månader.



Kommentarer
Postat av: Madde

åå, sommar...

2010-04-05 @ 19:43:02
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/
Postat av: Madde

DU kan va en sötnos =)

2010-04-06 @ 23:39:48
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0