Höstkyla

Imorse sken solen.
Ännu en vacker dag.
Men något var annorlunda.
Det var is i luften.
Det var inte bara ute det var kallt, även i skolan var det kylskåp.
Så lilla jag frös hela dagen.
Som tur var lyckades jag tina något då vi tog en fika på Smak.
Jag hällde i mig en stor chai latte och återfick känseln i magen.
Vi satt så länge att det var skymning när jag kom hem.





Man känner det nu, hösten är här på allvar.
Det blir kallare, mörkare och TVprogrammen återkommer efter sommaruppehållet.
I helgen skall jag kanske hem till Åland.
Då skall jag värma upp denna permafrost till kropp i vår kära sauna.
Men för nu är det yllesockorna och en skål varma nudlar som gäller .

Kommentarer
Postat av: Madde

Var glad att jag bara hade 2min hem! KRAM

2009-09-29 @ 22:57:46
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0