Grannfejden nästa?

Ett bra tag nu har jag irriterat mig på en sak.
Varje gång jag skall ta ut och in cykeln från källaren är jag tvungen att kliva över minor.
Inte vilka minor som helst.
Inte dom där trevliga som spränger bort lemmar.
Nej nej, värre... Avföringsminor.
Det är nått jäkla äckelpäckel som tömmer sin kattsandlåda ut genom förnstret
rätt ner där jag går upp med cykeln.
Så där ligger det nerkissad kattsand och en och annan kattbajskorv.
Och det stinker.

Efter att en kattskitkorv fastnade i cykelhjulet fick jag nog.
Mesiga Malin fick stiga åt sidan för Modiga Malin.
Modiga Malin var så modig att hon satte sig ner i sin trygga lägenhet och skrev en lapp
som hon sedan smög och tejpade upp vid porten.
Såhär löd den:
Hej du som brukar tömma kattlådan ut genom fönstret.
Snälla sluta med det!!!
Hur trevligt tror du det är att stiga i kattskit varje morgon
då man skall ta ut cykeln ur källaren?
Tack för visad hänsyn.

Hah! Där fick den äckliga bajskastaren så den teg.

Få se om det ser bätter ut framöver.
Eller kanske dom tar illa upp och börjar kasta människobajs.




Kommentarer
Postat av: Madde

Håller tummarna =)

2009-10-27 @ 23:06:45
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/
Postat av: André

Vart gör man annars av med all avföring?

2009-10-27 @ 23:45:32
Postat av: Jill

alltså vissa grannar är fan helt utan vett. Jag förstår hur du känner!

2009-10-28 @ 08:21:14
Postat av: Fanny

Haha! Härligt Malin :)

Hur kommer man på att kasta ut det genom fönstret?? vad hände med att spola ner i toastolen typ?

människor är roliga..

2009-10-28 @ 11:44:47
Postat av: anna

sån sjukt rolig grej, egentligen! bajs genom rutan!

2009-10-28 @ 15:49:27
URL: http://drawingnear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0