Hösten gör mig lite knäpp ibland

Just nu är jag duktig, tvättar och betalar räkningar.
Utöver det kan jag inte låta bli att titta på lägenheter.
Ja, jag vet att jag har en bra lägenhet till ett superpris.
Men kan inte låta bli.
Jag och Jon vandrade nämligen runt i Gamla Stan och på Söder här i Eskilstuna igår.
Vädret var vackert och husen var superfina och mysiga.
Det kändes som att människorna som bodde där var något mer sofistikerade, snygga, rika och lyckliga.
Inte för att jag såg någon egentligen, det var mest att dömma av deras fönsterbräden.
Men som studerande är det bara att försöka jaga iväg sådana fantasier, iaf för tillfället.

Jag får väl fixa upp min lägenhet lite för att komma på andra tankar.
Funderar på att måla om i hallen för att ta kål på röklukten som möter en då man stiger innanför dörren.
Får se hur det blir med det.

Vet inte vad det är med hösten och våren. Men båda årstider ger mig så konstiga känslor.
De får mig att vilja göra något radikalt.
Typ resa iväg, flytta, skaffa husdjur, klippa mig, starta upp något konstigt projekt eller dylikt.
Det är både spännande och jobbigt.
Spännande för att sådana känslor är bra, dom får en att vara spontan och se möjligheter.
Men dom är jobbiga då man som nu inte kan vara spontan och inte har några möjligheter att se.
Man  får helt enkelt vara spontan i små skalor.
Köpa ett nytt nagellack eller kanske byta diskmedel.
Spännande tider jag lever i!

Riktigt så farligt är det kanske inte.
Men ibland känns det så.
Jag är en ganska rastlös person helt enkelt.





Kommentarer
Postat av: anna

ja på söder vill man bo, både i etuna och i stockholm!

2009-10-11 @ 17:30:16
URL: http://drawingnear.blogg.se/
Postat av: Madde

jag bor iaf på söder i sthlm =) Ett nytt nagellack är alltid kul!

2009-10-11 @ 19:33:42
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/
Postat av: André

Radikalt att klippa sig? :)

2009-10-12 @ 00:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0