Mitt liv just nu

Nu sitter jag nyduschad och trött i soffan.
Träningsvärken från veckans sambaträningar gör sig fortfarande påmind.
Jag sitter och samlar lite kraft, för snart är det dags att ta itu med packande och städande.
Packande för att jag åker till Uppsala imorgon, och städande för att främmande människor skall komma in i i min lägenhet och installera nått nytt bredband. 
Konstigt det där med att man är rädd för dömande främlingar. Vad vet jag, dom kanske extraknäcker som castingpersonal i Rent hus?

Jag myser när jag tänker på att vi fixade även den här veckans gruppinlämning, men ryser då jag tänker på nästa veckas inlämning.

Det var meningen att jag skulle åka hem till öarna idag. Men så blev det inte. Jag ser framemot en helg i Uppsala men det är väldigt tråkigt att saker och ting ändrades.
Men så är det.
Saker och planer förändras hela tiden, och man kan inte göra annat än att hänga på.
Är det något hela den här sambakarusellen har lärt mig så är det att vara anpassningsbar.

Speaking of samba, kommande onsdag är det dags igen. Dags att klä sig i sambafjädrar och lösögonfransar. Vi kommer att uppträda inför allmänheten och inbjudna eskilstunapolitiker.
Det är nämligen demokrativecka nästa vecka.
Fråga mig inte vad brazilianska danser och demokrati har med varandra att göra.
Jag är iaf glad över att få uppträda igen. Men jag tror inte det här uppträdandet blir lika stort som det senaste, så jag slipper ligga sömnlös de närmaste nätterna.

Men nu..
Packa!
Trevlig helg allihopa :)


Kommentarer
Postat av: Madde

Ja vet! Man blir alltid sådär inför främlingar. Man börjar plocka och piffa. Tur att dom där inte kom hem till mig den dagen jag hittade den döda dammlarven på mitt golv... ANTICIMEX!

2009-11-13 @ 15:41:16
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/
Postat av: Madde

En riktigt GUL ostkrok... haha! Du är rolig! Ha en skön kväll och en god sushi imorgon! Puss

2009-11-13 @ 18:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0