I made it!

Staplandes på alla fyra med blodsmak i munnen och trasiga knän passerade jag till slut mållinjen.
Jag klarade av mördarkursen och fick in allt i tid!

Fram tills nu har mitt liv sett ut såhär: Släpa sig ur sängen tidigt, slänga i sig gröt, packa sambakläder, packa luncher, hoppa på cykeln och trampa till skolan med ett par trötta ben. I skolan har man suttit framför datorn och jobbat intensivt med några pauser för att hinna äta. Klockan sex har man tvingats lämna skolan och fortsatt till sambaträningen som hållit på fram till nio, där man skall vara alert och hänga med i koreografierna.  Sedan upp på cykeln igen och trampa hem samtidigt som man försöker fundera ut va man som skulle gå fort att slänga ihop till morgondagens matlådor. Hemma... in i duschen, laga mat och sen stupar man för att upprepa precis samma procedur nästa morgon igen.
Detta har jag alltså gjort varje dag denhär veckan. 
Och stora delar av förra veckan.. och veckan före det.
Det enda jag tänkt på är skolan och samban.
Det enda jag drömt om är skolan och samban.

Därav lite bloggande.

Skall inte var martyr nu, för även om det varit jobbigt så har det varit väldigt kul och otroligt givande. 
Jag har lärt mig något enormt denhär kursen, har haft världens bästa lärare. 
Samban har gjort att man inte kroknat totalt och fått gamnacke och musarm.Dessutom är det så kul att dansa, även där är jag omgiven av otroliga människor.

Nu är det alltså sommarlov eller iaf i nån vecka fram tills jag börjar jobba. 
Jag kommer att vara här i minst en vecka till. Vi kommer nämligen att träna hårt. Träningen kommer att fortsätta under sommaren så jag får fortsätta träna på egen hand och när jag hinner ta båten över och vara med någon gång.
På söndag skall vi uppträda med sambagruppen på nån välgörenhetsgrej. De ska bli superskoj. Jag kom precis från genrepet. 
Det är därför jag är lite upp i varv.

Nästa veckoslut är det jubileumsfirande i eskilstuna som fyller 500 år. Kungen och drottningen kommer hit. Det var prat om att vi skulle ha nått sambauppträdande men jag är osäker på ifall det blir av.
I alla fall så kommer det att vara massa program och uppträdanden och allt kommer att vara gratis.
Jag planerar att gå och se Bo Kaspers Orkester, Timbuktu och Anna Ternheim. Grymma liveartister, helt gratis!
Får man inte missa ifall man har vägarna förbi kära Eskil.


Iaf nu skall jag rusa, måste hinna äta något och hoppa i duschen. Vi skall nämligen träffas ett gäng och dricka lite drinkar och ha det trevligt. 
Inte för trevligt bara.. 
Måste ju vara i topptrim på söndag...  jajx!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0