See you later Eskil!

Nu sitter jag i mitt flickrum på Åland.
Känns en aning underligt måste jag säga.
Kul, men också vemodigt att lämna allt och alla i eskilstuna.

Sista dagen innan vi reste var intensiv men rolig.

Började med en sambakupp. Vi tänkte överraska kungen och silvia som var på besök med ett sambauppträdade. Vi fick dock lite problem då vi inte hittade någon skarvsladd till stereon i tid. Kungen hann passera. Till slut fick vi tag på en skarvsladd och uppträdde för en tapper skara som stod kvar trots regnet.
Allt var väldigt spontant och oplanerat, men kul och uppskattat.

Efter en välbehövd powernap träffade jag upp Anna, Madde och Stina på Papas Tapas.
Mums! Rödvin och massor med vitlök.
Riktigt goda tapas.




Det fanns mycket gott att välja på= beslutsångest.

Med härliga andedräkter gick vi sen till Stina för att dricka lite och hälsa på hennes kära husdjur, Asta och Otilia.
Asta och Otilia är två otroligt charmiga.. råttor :)
Måste erkänna att jag var lite skeptisk då jag så deras långa kala svansar,
men då man fick lära känna dom lite var de faktiskt riktigt mysiga.





Senare drog vi ut till korgen. Eller jag kom inte så lågnt.
Det var nämligen så att sambagänget skulle ut.
Jag följde med så långt som till kön in till Nybron (krogen dit vi skulle).
Sen började ångestfyllda tankar inför tidigtmorgonpackande och tågbussbåthelvete infinna sig.
Bestämde mig då att ta tråkmånshatten på mig och säga hejdå till alla utanför och cykla hem.
Ångrade mig så fort jag sagt hej då.
Men morgonen efteråt var jag tacksam över mitt beslut.
Hade nog hoppat av tåget ifall jag varit tröttare då jag tvingades lyssna på ADHDgormande ungar.



Nu är jag iaf på Åland.
Jag hoppas ni alla jag inte kommer att träffa över sommaren, får en riktigt härlig sommar.
Och att vi ses sen i höst.
Anna du skulle bara våga smita till Norge tidigare!


Jag kommer att sakna er.

Nu skall jag fortsätta mina äventyr på kära Åland.

Fick förresten reda på att jag är restfri och fick VG i sista kursen.
Skönt!!!
Nu kan man pusta ut och veta att första året var avklarat.
Känner mig peppad inför nästa termin.
Skall bara tjäna lite pengar och andas in lite frisk luft här på kobbarna först.
But after that, Eskilstuna,
I'll be back!


Kommentarer
Postat av: anna

DEN VÄRSTA BILDEN?!

HAHAHAHA

2009-06-08 @ 16:13:43
URL: http://drawingnear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0