Midsommarhelgen

Nu äntligen får ni veta hur midsommaren har varit här på åland.

På midsommarafton jobbade jag först.
Efter det var det på med paltorna och ut till Hammarudda.
Jag skulle nämligen tillbringa midsommar tillsammans med storerbrors och pojkvännens killgäng + några tappra flickvänner.

Det var yllestrumpisar under leggingsen som gällde. och mammas folkdräkts sjal, sådär midsommaren till ära.

Vi trotsade nordanvindarna och satte oss ute och åt och drack och åt lite till.. och lite till.. o så drack vi ytterligare lite.
Mmm.. grillat.
Alldeles stinna i magen bytte vi om till badkläder och satte oss i vildmarksbadet.
Efter diverse andnöd och värmeslag pga hetta doppade vi oss. Sedan bestämde vi oss att simma ut till en grynna. Det var bara jag och storebror som fullföljde. De var lite kallt, men inte kunde man ju vara sämre och vända om.

de var nånstans DÄR som de gick upp för oss att vi var tvugna att simma tillbaka också.

Senare på kvällen anslöt lite fler folk, bla mina kompisar Jenny och Tilde.
Trots svikande väder var det en lyckad midsommarafton.
Jag hade inga förväntninger på kvällen, med den visade sig vara riktigt kul.


god mat, trevligt sällskap och glada upptåg

På midsommardagen var det utgång som gällde. Något av en tradition här på öarna.
Jag hade tänkt ta det lugnt. Jag var lite trött och sliten efter att ha cyklat hem på midsommarnatten kl 5.
Jag tänkte att jag skulle komma med ut och kolla läget, men vara nykter.
Fast man vet ju aldrig vart kvällen för en.
Så för säkerhetsskull åkte vinlådan med.

Kvällens acessoar, Blacktower

Och mycket riktigt, kvällen hade andra planer för mig.
För slutade nämligen såhär...


Men måste säga att det var längen sen jag hade så kul ute på krogen, framförallt på Åland.

Midsommarhelgen bestod alltså av två lyckade kvällar.
Riktigt bra start på sommaren.
Och nu har vädret vänt.
Det har blivit grymt fint.
Och jag är ledig idag!
:D
ibland e de gött o va mej

Hoppas alla haft en lika trevlig midsommarhelg!


Kommentarer
Postat av: Madde

Halli hallå! Du verkar ju haft det grymt på midsommar. Du passar verkligen i neongullt... förresten=). Jag firade midsommar i Battery Park, med 500 svenskar och midsommarstång, en meter från Marcus Schenkenberg. Haha, helt okej. New York var makalöst fantastiskt. Saknar dig! KRAMAR!

2009-06-24 @ 17:54:16
Postat av: anna

vad bra att du har det bra på åland! visste förresten inte att black tower kom i låda!

ja äntligen sol och inte regn! det har regnat så mycket att det borde vara sommar till oktober, minst

tjingeling!

2009-06-24 @ 18:03:10
URL: http://drawingnear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0