geishafantasier (nej, inte godiset)

Skall snart fixa mig i ordning för att gå på jobb.
Har några minuter att ta kol på innan dess.

Igår såg jag och Jon på Memoirs of a geisha (en geishas memoarer, för den som inte kan engelska)
Jag har velat se den länge.
Har nämligen läst boken.
Inte ofta jag kan säga det, är ingen bokmal direkt. 
hm.. kanske skall bli. Måste börja läsa en bok!
Iaf .
Filmen var oerhört vacker, man ville plastikoperera sig till kines (de flesta skådespelarna var nog det, trots att dom är tänkta att vara japaner) man ville resa till japan och bosätta sig i en japanska trädgård alternativt vid kusten, sen ville man, trots att filmen visade hur hemskt det var, bli en geisha. För om man var geish skulle man ju bara ha vackra kunder och så skulle det sluta med att man fick mannen i sitt liv.
Det störde dock att alla pratade engelska med japansk brytning. Men kan man tänka bort det så har man en riktigt bra filmupplevelse.
Boken var nog dock snäppet bättre.

nu måste jag dra på jobb.
Sayonara!

Kommentarer
Postat av: kajsa

Hejsvej

Har svarat på fejsan hihi. Tack för din kommentar förresten hihi

2009-06-16 @ 10:52:55
URL: http://kajsas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0