Mors lilla Malin i skogen gick..

Igår var jag och plockade blåbär.
Jag vet.
Jag är förtidstant.
Men jag är stolt förtidstant.
Iaf.. plockade och plockade, det blev nog mest ätande.
Det var jag och Jenny-min förtidstantskompanion.
Först var vi ut och gick, välförberedda med burkar i ryggsäcken.
Vi hade tänkt simma men det var så blåsigt och vågigt så istället styrde vi kosan in i skogen.
-Mums!
-Förbannade jäkla skitmyggor låt mig va!
-Mums!

Nu har jag lite blåbär att blanda med gröten.
Måste bara behärska mig så jag inte är alldeles blå i munnen på jobbet. Kan bli svårare att bli tagen på allvar som seriös klädförsäljare och inte galen mentalvårdsrymling då.


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag slog ihjäl min Rhodosbitterhet genom att åka till landet och... ja... plocka blåbär. Sen blev det smulpaj med vaniljsås och frosseri. Underbart! Man är härligt blå om händerna i några dagar men vad gör väl det. Förtidstant eller ej, färska självplockade blåbär är tuuuuuuusen gånger godare än de där konstiga från Polen som man kan köpa på Hötorget... Pöss Pöss!!!

2009-07-28 @ 12:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0