Födelsedagskalas och samba

I fredags fyllde Jon 25 år.
Det firades med en lite förfest hos hans föräldrar.
Det var väldans trevligt.

Minde trevligt var att stiga upp vi gryningen dagen efter för att ta världens äckligaste lilla skitfärja Rosella över till Sverige.
Dock hade jag tur den här gången då jag fick sällskap av Jon.
Fick sminka mej och byta om på tåget så jag var redo för sambauppvisning.
Så fort vi klev av tåget slussades vi vidare till Djurgården i Eskilstuna där vi skulle ha uppvisning.
Det var ingen stor tillställning.
Jon var en av de få i publiken som inte själva skulle uppträda.
Det var riktigt kul att dansa igen, även om man märkte att man tappat en hel del av sambaformen.
Efter uppträdandet fick vi varsin godispåse som tack.
Sen såg vi på några "indianer" från strängnäs som dansade regndansen eller dylikt.
Därefter bar det av till lägenheten där jag och Jon tillbringade kvällen med att äta takeaway och godis framförteven.
Sen deckade jon och vi gick och lade oss.
Morgonen därpå steg jag upp tidigt för ett sambaträningspass ute i solen.
Sen var det tåg, buss och båt hem igen.

Var en trevlig liten utflykt trots jobbigt resande, mycket tack vare kära Jon som var snäll och gjorde mig sällskap.
Då fick vi lite välbehövd tid för varandra.

Lyckad men något slitsam helg med andra ord :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0