Lördagens fläng

Igår var en fartfylld dag.

Började med besök på pingstkyrkans loppis. Jag, Anna, Madde, Kristina, Marielle och Annas lilla lurvboll Arvid armbågade oss fram bland svettiga pensionärer och zigenare för att fynda bland malätna mattor och trasiga tallrikar.
Jag gick därifrån 100kr fattigare men 3 ramar, ett bälte och ett kuddöverdrag rikare.
Kuddöverdraget fick senare genomgå en makeover och bli kjol.
Efter pingstkyrkeloppis var det picknickdags.
Så med mat och filtar drog vi till härliga Skjulsta för att ha det mysigt i solskenet.

Då jag kom hem från picknicken kände jag mig inspirerad och tog tag i det stackars kuddöverdraget och slaktade det. Efter många om och men hade jag sytt mig en kjol.
Sen var jag tvungen att börja fixa mig i ordning.
Fixad och fin i "ny" kjol bar det av till förfest hos Madde.
Vin, prat och skratt.
Sedan var det dags för krog, Raw närmare bestämt.
Där var det ett Djgäng med tillhörande trummisar som spelade, "The brothers gonna help you out" tror jag dom kallar sig.
Mycket dans och mkt svett.
Med pulserande fötter följde jag med till Madde för att hämta cykeln. Jag förbarmade mig över Annas stackars fötter och trot eller ej skjutsade henne hem på min cykel. Är förvånad själv faktiskt. Vrålade som ett våldtaget vildsvin då jag trampade i uppförsbackarna, men klarade det tillslut. 

Är glad för att jag lyckades manöverera Annas mans bil  runt i stan. Är förvånad över att jag lyckades cykla och skjutsa i något berusat tilllstånd. Ojoj, Malin a.k.a. superwoman.

Tacka för en minnesvärd dag brudar!


Kommentarer
Postat av: Anna

det var underbart! har ont i fötterna idag som tusan:(

the brothers gonna work it out skareva! annars var allt rätt:)

2009-04-05 @ 12:39:47
URL: http://drawingnear.blogg.se/
Postat av: MADDE

Det var så roligt så roligt! Sicken härlig dag vi hade! Jag måste säga att jag var något nervös över cykelskjutsen. Du är verkligen en superwoman. Impad! Kram på re!

2009-04-05 @ 17:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0