Men mamma jag vill ha!

Av någon anledning har en längtan efter husdjur kommit på sista tiden.
Jag skyller på våren som måste väcka moderskänslor i mej.
Allt började då  jag såg filmen Marley and Me ( som förresten inte är så dålig som trailern får den att framstå).
Sen någon dag senare då jag tittade på nyhetsmorgon (jepp jag har blivit så nördig att jag ser på de ibland)  handlade de om övergivna hundar som dom tog hit från irland så folk kunde adoptera dem. Jag vet inte vad som hände, men utan att jag kunde hejda mej gick jag plötsligt in på hemsidan hundarutanhem.se. Borde jag inte gjort!

Jag skulle så gärna vilja ha en vovve eller en kisse att ta hand om, att älska.
Min alldeles egna lille vän.


När man var liten kunde alltid föräldrarna hejda en från dessa infall.
Nu har man makten helt i egna händer. Det är jobbigt för då måste man vara en sån där tråkig realist.
 Det är faktiskt inte bara guld och gröna skogar då det kommer till husdjur.
Dom bajsar, biter sönder ens skor, kostar pengar och kräver mycket tid och ansvar.

Verkligheten kan vara tuffare än man hoppats

Även om jag verkligen vill ha husdjur så tror jag inte det är rätt läge att skaffa just nu eftersom jag inte har någon klar framtidsplan. Visst skulle det funka bra nu medans jag studerar men det är bara några år. Jag vet inte hur mina arbetstider kommer att se ut sen och ifall jag kommer att vilja åka utomlands igen.
 
Suck jobbigt att tvingas vara vuxen.

Jag får trösta mig med kära Nelson. Vår underbara katt hemma hos mina föräldrar. Jag kommer nämligen att åka hem nästa vecka och vara hemma över påsk. Det ska bli så skönt!

Bajsplockandet får vänta några år ännu.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Alltså fatta hur mycket jag, crazy cat woman, saknar Tyko! Vi kan ju säga som så att han alltid är ett samtalsämne då jag pratar med ma, pa eller lasse. Jag kommer att bära runt på honom och gosa in mig i hans päls i ett dygn då jag kommer hem. (Jag saknar Zammeli och Ninnie också givetvis, men de har varit med längre och är liksom ja.. lite old news. Tyko har vi ju bara haft i snart två år ehrm..) Jag skulle kunna ta med mig alla hemslösa djur härifrån + de som ligger i glasburar i djuraffären (schäfervalp bla. Jag höll på att dö) och ta hem dem och ta hand om dem!

2009-04-02 @ 16:52:58
Postat av: Jill

.. men en hund ger dig glädje, motion, kärlek och de lyssnar alltid :D haha. Fast du har rätt med dina nackdelar också, det är inte alltid guld och gröna skogar.

2009-04-02 @ 17:10:26
URL: http://jhla.blogg.se/
Postat av: Madde

Nu har jag läst ALLA dina inlägg. Japp, jäklar vad uppdaterad jag känner mig. Vilket fynd du gjorde med jackan! Tycker ärmarna på den är snygga, lite Charlie's Angels. Modigt att ge sig på att sy i läder! Vi ses imorgon. Då ska du köra bil och köpa loppisgrejor, det blir ett bra blogginlägg. KRAM!!

2009-04-03 @ 23:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0