House on the moon project

Idag har jag varit i västerås hela dagen.
Jag var på en workshop.
Det pågår nämligen ett projekt att sätta ett rött hus med vita knutar på månen.
Varför kan man ju undra.. 
Jo de e för att gubben på månen vill ha ett ordenltigt ställe att sova.
Skojja bara.
Tydligen skall det bildas en stiftelse som skall bedriva välgörenhet och huset skall fungera som någon form av symbol för att vi tillsammans skall göra världen en bättre plats.
Lite flummigt I know.
Iaf så behöver dehär projektet finnansieras, det tänker dom göra genom någon sorts smstjänst då man får skicka in meddelande för en viss summa som sedan kommer att sändas upp lagrade tillsammans med huset.
Workshopen handlade alltså om att utveckla denna smstjänst.
Det var intressant och givande. Många inspirerande människor. Lite prestationsångest infann sig dock då man satt framför ett tomt A3 med en tusch i handen och inför bla en etablerad konstnär skulle skissa upp ett senario då tjänsten skulle användas. Men de var bara att bita ihop och sätta igång. Det var inte så farligt sen iaf, alla var väldigt uppmuntrande och positiva.
Dessutom bjöds vi på vin och god mat så redan där var det värt min tid. ;)


Så vi får se om man får skryta för barnbarnen att man var med på ett hörn (väldigt litet men iaf)  då det röda huset på månen kom till.

Kommentarer
Postat av: Jill

haha flummigt, JA!

mycket häftigt, JA!

Du har mycket roligare skola än mig... vin och grejer, inte illa alls! haha

2009-04-02 @ 09:15:38
URL: http://jhla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0