hatkärlek

Man blir väldigt inspirerad av människor som gör snygga grejer. Men samtidigt drabbas man av en gnutta ångest. Man tänker, fan min produktivitet står på noll just nu. Sen när man väl tar sig över tröskeln och sitter där med ett vitt papper framför sig och ingenting händer, då tänker man, fan jag har ingen som helst kreativitet i mig längre. Sen när man väl kämpat fram några stackars streck på det plågsamt vita pappret, då tänker man, fan va dålig jag är det här ser ut som skit. Då vill man bara tugga i sig det vita pappret och skrika som ett ilsket barn. Men det man ska komma ihåg då är att då man har gjort det,sedan torkat tårarna och stirrat ut i tomma intet en stund, det är då man kan börja på riktigt. Skam den som ger sig. Det sjätte försöket kanske inte är så fult och de tolfte kanske tom blev ganska snyggt.

Den här processen har jag inte tagit mig tid för på riktigt länge. Måste måste måste göra det snart. Nästan så att jag behöver det för min själ. Jag hoppas att Åland med sitt lugn och sin friska luft skall vara botemedlet på min torka. Eller botemedlet är väl jag själv, att jag väl bestämmer mig. Det tänker jag göra.


Kommentarer
Postat av: Anna

Du ska göra fina tshirts såklart!!! Fuck pressure. Fan det ska va ett a där i också va? Preassure? Haha nä

2011-06-22 @ 13:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0