En sällsam natt

För ett dygn sen började det. Jag var packad och klar för avfärd mot Märsta. Lite sent blev jag upphämtad i en minibuss. Sen plockade vi upp alla andra som skulle med. Det tog väldigt lång tid att hämta upp alla, dessutom var vi tvungna att vända för vissa glömde saker, men till slut var vi på väg. 

Största delen av färden roade vi oss med att berätta vitsar för varandra. Den ena sämre än den andra. Men roligt var det.Till slut var vi framme där vi skulle ha vår show i Märsta. Klockan var nog ungefär 8. Det drog ut på tiden så ungefär klockan 10 var det dags för oss att uppträda.Vi var både trötta och hungriga eftersom de flesta av oss inte ätit sen klockan 3. Uppträdandet gick helt ok. Golvet var halt och publiken var inte allt för exalterade men vi gjorde vårt bästa. Efter uppträdandet blev vi bjudna på mat, vilket var väldigt uppskattat.Tydligen gick uppträdandet bättre än vi trott för efteråt kom det fram tre olika personer som skulle ha fest och var intresserade av att boka oss. Dessutom fick vi skriva våra första autografer. Vi trodde killen drev med oss, men det verkade inte så. Han var väl nån stackars tönt helt enkelt. Men kul var det.

Mätta i magen fortsatte vi att dansa. Det spelades massa latinska rytmer. Jag dansade salsa tills svetten rann. Benen var hur trötta som helst men vi kunde inte sluta dansa.

Lite över 1 var festen slut. Vi var tvugna att gå ut bakvägen för på framsidan var det fight. Så vi hoppade fort in i vår lilla "turnébuss" och styrde kosan mot Stockholm. Inne i centrum släppte vi av Madde. Därefter släppte vi av Mina i Bro. Sen var det dags att åka till Arlanda.

Vi kom till ett övergivet och julpyntat Arlanda lite i 3. Vi skulle nämligen ta avsked av Henke som varit med och showat med oss en sista gång innan sin resa till Colombia. Hans flyg gick 06:40, så vi satt alla på Arlanda och myste fram tills lite i fem då det var dags för Henke att checka in. Vi kramades alla hejdå och gick ledsna tillbaka till vår kära buss. Sen fortsatte vi hemåt till Eskilstuna.

I Enköping var vi tvugna att ta paus. Klockan var lite över 6 och McDonlads hade precis öppnat. Mätta i magen satte vi oss i minibussen igen för att åka sista biten.

Över 15 timmar senare, strax innan 8 var jag hemma igen. Det bara snurrade i huvudet. Men jag somnade med ett leende på läpparna.



Jag trodde inte att det skulle bli en så lång natt som det blev. Jag visste nämligen inte om att vi skulle ta en lite omväg via Arlanda. Skulle jag vetat det skulle jag nog inte följt med. Men jag är glad att jag inte visste, även om jag är lite trött idag. Det var en sån natt som man vet att man sent kommer att glömma. Den var så underbart knasig. Så där som vissa sommarnätter kan vara ibland. Det känns som att man kan hitta på vad som helst och att natten aldrig tar slut. Sen när det är över känns ett dygn som att det var 3 dagar långt.

Förhoppningsvis åkterkommer jag med bilder. Såklart var jag osmidig och lämade kameran hemma så jag får snällt vänta på att andra lägger upp bilder så jag kan knycka dom.



Kommentarer
Postat av: Madde

Wow! Det hade varit kul att vara med på den sista biten. Helt galet juh! Men jag hann ju vara med och ha det härligt innan... shit.. galet dygn för dig! Hur många timmar var du vaken? Nästan 24! Du ska få en massa roliga bilder från mig =) KRAMA ses imorrn!

2009-11-29 @ 22:21:55
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/
Postat av: Fanny

Låter som ett underbart dygn :) Hoppas allt är super med min supertjej! kramar

2009-11-30 @ 13:05:17
Postat av: kajsa

låter mysigt :)

2009-11-30 @ 17:40:19
URL: http://kajsateresa.bubbleroom.se
Postat av: anna

älskar såna kvällar. då allt känns möjligt. som det bara gjorde dom där sommarnätterna när man var tonåring. solen har gått upp och man är påväg hem med klackskorna i handen, barfota med världens leende och ett nytt telefonnummer i mobilen. NÄR VI BLIR KÄNDISAR då kommer det hända massa såna saker, och första året kommer vara fullt med såna känslor. sen blir man van och vill bara ha gröna nonstop på hotellet. men det är en annan historia.

2009-12-01 @ 15:04:54
URL: http://drawingnear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0